[PR뉴스 #2] 2023 PR 트렌드 ; 사회적 책임

2023 PR 트렌드 

PR Trends for 2023



#1 – 사회적 책임 Social Responsibility  (31%)

The clear winner has emerged: Social Responsibility, 
DEI  
다양성(Diversity), 형평(Equity), 포용(Inclusion) 세 가지 개념을 뜻하며,
지속가능경영 여부를 가늠하는 ESG의 주요 지표로 대두되고 있다.
미국 실리콘밸리 등 해외에서는 이미 조직문화 관점에서 집중하고 있는 지표 중 하나이다.

- CSR (corporate social responsibility)
기업의 사회적 책임을 뜻하며,
기업이 지속적으로 존속하기 위한 이윤추구활동 이외에 법령과 윤리를 준수하고, 기업의 이해관계자의 요구에 적절히 대응함으로써 사회에 긍정적 영향을 미치는 책임있는 활동, 즉 기업의 사회적 책임(Corporate Social Responsibility)을 말한다.

- ESG (environmental, social, and governance)
기업의 비재무적 요소인 환경(Environment), 사회(Social), 지배구조(Governance)를 뜻하는 것으로,
'ESG 경영'이란 장기적인 관점에서 친환경 및 사회적 책임경영과 투명경영을 통해 지속가능한 발전을 추구하는 것이라고 할 수 있다.


 


 

* 샌드&쇼어 CEO, 토냐 맥킨지 
     Tonya McKenzie, PR & Leadership Consultant​​, CEO of Sand&Shores:

“Social Responsibility in brands has been growing in significance since Colin Kaepernick, the San Francisco 49ers took a knee. That is a situation that forced many organizations to take a stand, one way or another. 

브랜드의 사회적 책임은 콜린 캐퍼닉 이후로 그 어느때보다 중요한 시기가 되었습니다. 

Being consistent about where they stand on issues is a big part of their brand and has led to their success. 
브랜드가 명확하게 추구하는 목소리와 위치를 인식하는 것이 성공으로 가는 길입니다.
They have been able to build and strengthen deeply devoted relationships with their customer base.
그들은 소비자와 소통하고 건설적인 관계를 지속적으로 맺고 있습니다.
You have to take a stand and be consistent about it. It should be authentic to your brand.
당신은 입장을 취하고 그 입장을 고수해야 합니다. 브랜드의 얼굴이 되어야 하죠.
This means brands must now dedicate some of their PR efforts to transparently share how they’re making a positive impact on the planet, on their employees, and in their customers’ communities.
이 말은 즉, 브랜드는 일정 부분의 PR 홍보 간 커뮤니티/ 나라/ 나아가 지구를 위해 하는 노력을 보여주어야 하고, 직원들을 감동시켜야 합니다.




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출처 :  
PR Pros Share Top 2023 PR Trends (And What to Leave in 2022) - Prowly Magazine

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